=== Robsik's Blog on WordPress ===

29 września 2008

Poznaję Legionowo

Na Pascal.pl doczytałem się, że Legionowo nie posiada żadnych zabytków. Z początku wydawało się, że to kwestia zarejestrowanych obiektów - ale nie. Są w Legionowie zabytki, które wciągnięte są także do rejestru zabytków. Skąd więc taka informacja? Postanowiłem poznać troszkę Legionowo, stąd wczoraj w ramach rozruszania nóg po sobotnim ściganiu ruszyłem ponownie na Legionowo. Znowu byłem bardzo mizernie przygotowany, ale szczęścia mi wystarczyło. Znalazłem muzeum Legionowskie, które mieści się w Willi Bratka, potem znalazłem willę, która nie była wymiona w żadnych przekazach, jakie miałem w ręku a potem trafiłem do tzw. Kozłówki (nie wiedząc nawet o tym!). Tam koszarowce z 1897 roku i inne zabudowania z tych lat. A ponieważ nie wiedziałem, że to Kozłówka to słynnej willi w Kozłówce nie znalazłem. W ten sposób zrobiłem 25km - wystarczy jak na rozruszanie a ja znalazłem kolejne dowody na to, że Legionowo ma w sobie troszkę historii, która nadal żyje. Po drodze trafiłem nawet na budynek byłej szkoły handlowej (chyba też z okresu między-wojennego), ale zorientowałem się dopiero gdy zasiadłem ponownie do komputera i tam znalazłem fotkę. Przestudiowałem kolejne przekazy i historyczne zapisy. Wygląda na to, że zajrzę jeszcze parę razy do Legionowa a potem „skomponuję" tekst, który ma zaprzeczyć tej nędznej tezie „ braku zabytków w Legionowie" i umieszczę go na Pascal.pl. Ale to wkrótce - teraz nadal zbieram materiały... Fotki z wycieczki:

Brak komentarzy: