=== Robsik's Blog on WordPress ===

30 września 2008

Muzeum Historyczne w Legionowie

Dziś odwiedziłem Muzeum Legionowa. Pierwszy szok polegał na tym, że wejście jest darmowe! Przygotowałem się oczywiście na opłatę, a tu taka niespodzianka! Super. Drugą niespodzianką było to, że pani, która otworzyła mi salki z wystawami była chętna do opowiadania a wiedzę miała bardzo przyzwoitą! Dzięki temu mogłem poznać dużo ciekawych faktów z życia Legionowa jak i poznać trochę historii, zabytków, pooglądać zdjęcia lotnicze m.in. z 1921 roku czy 1931 (tę drugą prezentuję poniżej). Dzięki temu mogłem z pani pomocą sprawdzić gdzie mieszczą się ciekawsze obiekty Legionowa! Byłem zachwycony! Potem jeszcze miły pan oprowadził mnie po zbiorach militarnych, ale te rzeczy jakoś mnie nie chwyciły - jeśli ktoś się jednak tym interesuje, to tu znajdzie masę wspaniałych eksponatów. Muzeum mieści się w willi „Bratka" - jest to także siedziba Towarzystwa Przyjaciół Legionowa. Zdjęcie tej willi już prezentowałem (album Legionowskie Zabytki) - bardzo zadbany i odnowiony budynek. Na jego tyłach będą budowane nowe powierzchnie pod eksponaty - zapowiada się więc stały rozwój tego muzeum. O muzeum możemy bardzo dużo doczytać na stronach http://www.muzeum.legionowo.pl/. Tam oprócz informacji o muzeum znajdziemy także tzw. „Wirtualne Muzeum". Co ciekawe tu znajdziemy eksponaty (zdjęcia, fotokopie, opisy), których tam w muzeum nie znajdziemy i na odwrót! Strona jest więc uzupełnieniem a nie powieleniem - doskonały pomysł! Dodatkowo fotki, które chciałem mieć w formie własnej kopii na stronach www są i można je niemal dowolnie powiększać - wielki PLUS! Polecam każdemu!

Brak komentarzy: